Mikä on Oulun kulttuuritapahtumayhdistys

Oulun kulttuuritapahtumayhdistyksen tarkoituksena on edistää kulttuurin ja taiteen saavutettavuutta Oulun seudulla sekä vahvistaa alueen kulttuuritoimijoiden toimintaedellytyksiä. Koordinoimme Oulun juhlaviikkoihin kuuluvien tapahtumien ja festivaalien verkostoa ja yhteismarkkinointia. Toimimme myös laajemmin kulttuuritapahtuma-alan kehittäjänä Pohjois-Pohjanmaalla. Työkalunamme tässä on Elämysten tapahtumamaakunta -hanke:

• Kehitämme kulttuuritapahtumia ja vahvistamme niiden toimintaa Pohjois-Pohjanmaalla.
  • Synnytämme tapahtumien ympärille liiketoimintaa.
  • Rakennamme tapahtumakentän ympärivuotisuutta.
  • Edistämme yhteistyötä tapahtumajärjestäjien ja maakunnan yritysten välillä.

Kenelle

Kulttuuritapahtumayhdistyksen palvelut on suunnattu

• kulttuuritapahtumajärjestäjille
  • yrittäjille
  • kunnille ja kuntien asukkaille
  • kulttuuritapahtumien kävijöille

Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Erkki Liimatta. Hallituksen muodostavat Pirjo Yli-Maunula (vpj), Sirpa Eskola, Paavo J. Heinonen, Suvi Helanen, Kari Miettunen, Juhani Oivo ja Jukka Takalo sekä varajäsenet Katri Dahlström ja Terhi Mustonen. Yhdistys työllistää ympärivuotisesti kolme henkilöä ja kesäsesonkina jopa 10 työntekijää kymmenien taiteilijoiden lisäksi. Yhdistys omistaa Ilmakitaransoiton MM-kisoja tuottavan Airnest Productions Oy:n.

Yhdistys on Oulun kaupungin kulttuurin sopimuskumppani. Yhdistyksen toimintaa tukee myös opetus- ja kulttuuriministeriö. Muita yhteistyökumppaneita ovat mm. Oulun Energia, Osuuskauppa Arina, Forum24, Oulun ammattikorkeakoulu, Kulttuuritalo Valve.

Yhdistys on Finland Festivalsin jäsen ja kuuluu VisitOulun verkostoon. Oulun juhlaviikoilla on Ekokompassi-ympäristösertifikaatti.