Mikä on Oulun kulttuuritapahtumayhdistys

Oulun kulttuuritapahtumayhdistyksen tarkoituksena on edistää kulttuurin ja taiteen saavutettavuutta Oulun seudulla sekä vahvistaa alueen kulttuuritoimijoiden toimintaedellytyksiä. Koordinoimme Oulun juhlaviikkoihin kuuluvien tapahtumien ja festivaalien verkostoa ja yhteismarkkinointia. Toimimme myös laajemmin kulttuuritapahtuma-alan kehittäjänä Pohjois-Pohjanmaalla. Työkaluinamme kehitystyössä on Elämysten tapahtumamaakunta ja Pohjoinen kulttuurivirta -hankkeet:

• Kehitämme kulttuuritapahtumia ja vahvistamme niiden toimintaa Pohjois-Pohjanmaalla.
  • Synnytämme tapahtumien ympärille liiketoimintaa.
  • Rakennamme tapahtumakentän ympärivuotisuutta.
  • Edistämme yhteistyötä tapahtumajärjestäjien ja maakunnan yritysten välillä.

Kenelle

Kulttuuritapahtumayhdistyksen palvelut on suunnattu

• kulttuuritapahtumajärjestäjille
  • yrittäjille
  • kunnille ja kuntien asukkaille
  • kulttuuritapahtumien kävijöille

Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Paavo J. Heinonen. Hallituksen muodostavat Suvi Helanen, Erkki Liimatta, Kari Miettunen, Juhani Oivo, Jukka Takalo ja Pirjo Yli-Maunula sekä varajäsenet Katri Dahlström ja Terhi Mustonen. Yhdistys työllistää ympärivuotisesti kolme henkilöä ja kesäsesonkina jopa 10 työntekijää kymmenien taiteilijoiden lisäksi. Yhdistys omistaa Ilmakitaransoiton MM-kisoja tuottavan Airnest Productions Oy:n. Oulun kulttuuritapahtumayhdistyksen jäseniä ovat Jazz-20 ry., Oulun taiteiden yö ry., Oulun musiikkivideofestivaalit ry., Haavemylly Ay., Huutomerkki ry. ja Flow ry.

Yhdistys on Oulun kaupungin kulttuurin sopimuskumppani. Yhdistyksen toimintaa tukee myös opetus- ja kulttuuriministeriö. Muita yhteistyökumppaneita ovat mm. Oulun Energia, Oulun ammattikorkeakoulu, Kulttuuritalo Valve.

Yhdistys on Finland Festivalsin jäsen ja kuuluu VisitOulun verkostoon. Oulun juhlaviikoilla on Ekokompassi-ympäristösertifikaatti.