Uusia aineksia houkuttelevaan kulttuurimarkkinointiin 24.3.

Tartu uusiin näkökulmiin tapahtumasi markkinoinnissa. Ihmiset kiinnostuvat ihmisistä, mitä henkilöbrändi tarkoittaa kulttuurialalla? Pistä itsesi likoon ja opettele kertomaan tapahtumastasi tai festivaalistasi unohtumattomalla tavalla. Päivän aikana on myös aikaa tavata tuttuja kollegoja ja solmia uusia yhteyksiä. Ilmoittaudu mukaan 18.3. mennessä: https://bit.ly/hissipuhe2022.

Mikäli koronarajoitukset ovat voimassa, tilaisuus toteutetaan webinaarina.

24.3.2022 klo 8.30–15.30, ravintola Rauhala Mannenkatu 1
Aikataulu:
8.30 kahvit
9.00 Henkilöbrändi markkinointikeinona taiteessa ja tapahtumissa, Anssi Vieruaho
11.00 lounas (omakustanteinen)
12.00 Pitchauskoulutus Simo Kekäläinen ja Atte Räinä

• 12.00 Vaikuttavan viestinnän kulmakivet
  • 13.30 Kahvitauko
  • 14.00–15.30 Pitchauksen harjoittelu ja oma pitchausvuoro halukkaille

Pichaukseen osallistujat saavat yleisön raikuvat aplodit ja arvostuksen heittäytymisestä, kouluttajilta kirjallisen palautteen omasta suorituksestaan sekä videon omasta pitchauksesta.

Päivän puhujat:
Anssi Vieruaho on oululainen sarjakuvataiteilija, sarjakuva-aktiivi ja Pokuto – Pohjoinen kustannustoiminta ry.n perustajajäsen, jonka puheenjohtajana hän myös toimi useamman vuoden. Pokutossa toimiessaan Vieruaho on kehittänyt ja avannut sarjakuvateosten myyntikanavia, rakentanut suhteita mediaan, kouluttanut sarjakuvataiteilijoita promoamaan ja myymään omia teoksiaan, sekä auttanut taiteilijoita rakentamaan siltoja yleisön välille. Vieruahon mielestä taiteilija on aina paras henkilö myymään omaa taidettaan. Vieruaho työskentelee Pohjoinen kulttuurivirta -hankkeen näkyväksi tekijänä.

Simo Kekäläinen ja Atte Räinä ovat kaksi kolmesta semihyvästä juontajasta. Semihyviltä juontajilta löytyy värikäs esiintymishistoria juontajina, puhujina, näyttelijöinä, laulajina, erotuomareina ja kouluttajina olemisesta. Heidän taustansa Oulun startup- ja korkeakouluyhteisössä ovat tehneet heistä puhujina tunnettuja. Heille esiintymisessä tärkeintä on hauskuus, selkeys sekä vaikuttavuus. Tätä taitoa he pyrkivät myös välittämään koulutuksissaan ja kaikessa toiminnassaan. Yhdessä heillä on yli 20 vuotta kokemusta alalta.

Tämä kulttuuritapahtumatuottajille ja kulttuurisisältöjen tekijöille suunnattu pitchaus-workshop esittelee osallistujille tehokkaan ja vaikuttavan viestinnän kulmakivet. Pureudumme sekä viestin sisältöön että esitystapaan useiden käytännön harjoitteiden kautta. Perusymmärrystä pitchauksen luonteesta rakennamme NABC-mallin (needs, approach, benefits, customers/competition) ympärille, huomioiden samalla kulttuurialan viestinnällisen kontekstin. Workshopista poistuessasi olet saanut konkreettisia työkaluja ja henkilökohtaista palautetta saadaksesi viestisi jatkossa entistä tehokkaammin perille.

Tapahtuman toteuttaa Oulun kulttuuritapahtumayhdistyksen Pohjoinen kulttuurivirta -hanke. Hanke on saanut rahoituksen Pohjois-Pohjanmaan Ely-keskukselta vuosille 2021-2022 Euroopan maaseuturahastosta. Osarahoittajina ovat alueen kunnat Haapavesi, Ii, Oulainen, Oulu, Raahe ja Taivalkoski.

Lisätiedot:
Pia Alatorvinen toiminnanjohtaja